Fight-oh!

~unpredictable,ungovernable,very complicated me~



Teeth: we lost our brother in the battle with the doctor.. :'(
Gum: Poor him..isn't our host is dentophobia??Yabaii..it must be hard to chew..
Stomach: This is the first time in 28 years..aigoo..i've to work hard today..(psst..she eats a lot u know..)

me: shuddaaaap uuu..nyumm..nyumm..

****************
That was my teeth, gum and stomach talking to each other.
Dentophobia??
Sejak bila last korang jumpa doktor gigi?
last week?
Oo..Patutla gigi korang cantik..
Mine? Aigooo...

Sejak dari sekolah takut kot jumpa doktor gigi..

Korang bayangkan..

Dalam satu kelas yang sunyi, tengah fokus wat karangan "Aku Sebatang Pen", tetiba, terdengar ketukan pintu. Semua mata brapa orang ntah dalam kelas 4 Hijau, memandang ke arah pintu. Seorang kanak-kanak perempuan membawa utusan dari yang teragung.

"Kad ijaaaauuuu.." Murid mula panik dan histeria. Menjerit lari lintang pukang. Cikgu Minah tidak dapat mengawal kelas lagi. Semua murid di dalam kelas 4 Hijau lari bertempiaran. Guru-guru di Sek.Keb.Seri Perlis panik. Histeria itu merebak dari kelas ke kelas yang lain.

"Kad ijaaaaauuuuu.."

Semua mereka lari bertempiaran ke jalan raya. Tetiba je Jalan Raja Syed Alwi mengalami kesesakan. Semua orang pasti mengetahui puncanya..Tak lain tak bukan..Kad kaler ijau tu..

Err.. Ye, saya dentophobia..(Cerita ini adalah mitos semata-mata dan cigu BM saya bkn bernama Minah..)

Tapi, kawan karib saya yang menghubungkan saya dengan makanan yang sedap syurga dunia itu telah tidak dapat diselamatkan.. Maka demi rasa ingin makan lagi, saya terpaksa mengorbankan dia.



Doc.Tan: Gigi adik dah pecah, I kena bahagi 3, then baru cabut satu2. U jgn takut k, bila dengar bunyi kret..kret..

me: hah??!! (muka pucat cam nak lari 100m sekarang gak..)

Doc.Tan: (bius gusi..)

me: layan lagu sentimental dlm bilik rawatan sambil bayang dok kat Maldives..lalalla..

Doc.Tan: (Cabut gigi..) Siaapp. Nah amik gigi ni.

me: ehhhhh?? (tengok gigi terkebil2)

Doc tu usik saya..chiss..

Originally, nak upload gmbar gigi sendiri..he is healthy whatt..tabah, kuat dan gigih. tapi..rasa macam disgusting plak..hehehe..

so, here.. lets learn something about it.



Takdela sakit pon cabut gigi..Choihh..



(Pics taken from uncle google)

0 org suka saya:

Pages

About me

About this blog

What belongs here, remain here..

klik aje

Powered by Blogger.

Totoro