Fight-oh!

~unpredictable,ungovernable,very complicated me~

Aduh..tajuk..

Ok, ni lagu Budi Setahun Segunung Intan



Jangan cik adik lah sayang
Rindukan bulan
Bulanlah tinggi cik adik
Jauh di awan
Orang jauh jangan rindu
Orang yang dekat dengarkan teman

Teman dicari cik adik
Bergurau senda
Tidur sebantal cik adik
Sanggul berbunga
Kasih sayang hamba sembah
Sirih dikapur tanda mesra

Sirih sekapurlah abang
Berseri muka
Bunga setangkai cik abang
Penyambut kata
Kalau tuan sayang hamba
Tidaklah padi berusang hamba

Takkan berusanglah abang
Padi diladang
Takkan terbang hai abang
Pipit di ladang
Kekasih rindu dikenang
Budi setahun segunung intan


Mak gelakkan saya waktu saya menyanyi lagu ni sambil wat ringkasan mengajar.. Dia kata. tunggulah Zul di Klang tu.. Hahaha..Sebab tu la saya cakap tak nak kawin ari tu..Rindu pelik mengalahkan mula2 bercinta kat UPM dulu. Ciss..*blushing

Pastu tetiba cik Ayu nyanyi lagu ni waktu sesi melalaks. Ok.. Saya nganga..Mengapa dirindu



anak punai anak merbah,
terbang turun buat sarang,
anak sungai pun berubah,
ini pula hati orang.....mengapa dikenang.
asal kapas jadi benang,
dari benang dibuat baju,
barang lepas jangan kenang,
sudah jadi orang baru.....mengapa dirindu.
kasih yang dulu tinggal dalam mimpi,
kasih yang baru simpan dihati,
kasih yang dulu tinggal dalam mimpi,
kasih yang baru simpan dihati.
selat teduh lautan tenang,
banyak labuh perahu acheh,
jangan kesal jangan kenang,
kalau hati rasa pedih.....mengapa bersedih.
kalau pinang masih muda,
rasanya pahit sudahlah pasti,
kalau hilang kasih lama,
cari lain untuk ganti.....mengapa dinanti.
patahkan tumbuh hilang berganti,
lukakan sembuh kalau diubati,
patahkan tumbuh hilang berganti,
lukakan sembuh kalau diubati.

sayang mengapa dirindu....



Ok..that was so fun.. Both lagu ni sgt2 mendalam maksudnya for both of us. pergh..terus tambah lagi satu lagu wajib..Kuingin Bahagia.



Berikanku bahagia
Hidup bebas
Mencari jalan sendiri
Jauhi akan derita

Ku jangan diganggu lagi
Kasihanilah
Ku ingin nikmat bahagia
Menempuh hidup baru

Kata manis sumpahan
Janji akan setia
Curahan ketika kita
Dalam bermesra

Oh itu
Hanyalah godaan
Memujuk hati ini
Oh itu telah pun ku tahu
Diriku telah terpedaya

Naaaahh.. amik.. memang klasik fm. cayalah.. Yat, cepatlah balik.. bleh kita wat gila skali. hehe.
Suma lagu ada kaitan dengan kita 3 org ni.. memang bff la kita ni..hehe

************

Sebenarnya hati tengah rawan menunggu esok.
Penentu segalanya.
Kalu dapat, alhamdulillah.
Kalu tak dapat, pun alhamdulillah.
Walaupun berliku sedikit, tapi itu maknanya saya terpaksa pindah ikut Totoro ke KL.
Taklah terpaksa pon, seronok gak, tapi hmm.. Mak abah kat Perlis.. Hmm..

Dahtu, saya mimpi hujan lebat semalam. Aduh. Ari tu, masuk ni dah 3 kali mimpi air... First mimpi tsunami, esok tu perghh kena kaw2 kat sek.. pastu kali kedua mimpi jatuh sungai, tapi ada org tolong tarik. esok tu, dpt berita kaw2 dari pengetua pasal kes tu... tapi alhamdulillah, ada back up.ni mimpi ujan lebat giler semalam.. saya kat bawah umah.. ada kaitan dengan 2 ekor ular.. aishh..sudahhh.. tapi setakat ni, tak mendengar berita apa2 lagi..

ye saya tau.. tak boleh percaya.. syirik.. cuba sangat2 untuk menetapkan ati tak percaya benda tu..Semoga Allah melancarkan urusan saya sepanjang minggu ni..:)

0 org suka saya:

Pages

About me

About this blog

What belongs here, remain here..

klik aje

Powered by Blogger.

Totoro